Allikas: EPL

Kui veel 15 aastat tagasi putitas suurem osa autoomanikke oma VAZ-e ja Moskvitše garaažis ise, siis tänapäeval pole auto ise remontimine kuigi tavapärane. Kliendile ei ole ka jäetud palju võimalusi kontrollida, kui põhjendatud on ametlikus teeninduses tehtav töö. „Selliseid juhtumeid, kus autoremonditöökojas tahetakse teha täiesti ebavajalikke töid, ei ole üldse vähe,” ütles Mustamäel Eesti esimest iseteeninduslikku remonditöökoda pidav Rein Pinn ja lisas, et ka tal endal on mitu isiklikku kogemust.

„Tegelased helistavad ja ütlevad, et nüüd on vaja see või see osa välja vahetada. Mina ütlen, et hea küll, aga ma tahan katkist osa tagasi saada,” rääkis Pinn. Selline vastus pidavat hoogu tihtipeale maha võtma.

Järgnevate lugude puhul on patuste töökodade nimed teada, ent lehest jätsime need välja. Laseme inimestel rääkida.

Vale töö ja kriibitud auto

Honda FR-V tagatiib sai mõlgi. Kindlustuse kahjukäsitleja otsustas, et tagatiib tuleb taastada, ja nii oli kirjas ka remonditöökoja töökorralduses. Auto vastu­võtmisel selgus, et tiib on tegelikult vahetatud, kusjuures uus tiib oli paigaldatud silmatorkavalt valesti. Remondi käigus kriibiti kapott ja katus, salong oli seest määrdunud. Remonditöökoda süüd ei tunnista.

Vahtralehega naisterahvas

Ostsin elu esimese auto. Öeldi, et hammasrihm on üks asi, mis tuleks kindlasti ära vahetada. Leidsin ühe töökoja Veerenni tänava lõpus. Juba enne, kui sain auto sisse ajada, pandi ridamisi diagnoose: tagasilla vahetus, mingi käigukasti jupp, esimesed pidurid, midagi rooliga jne. Kõiki termineid ma ei mäletagi. Hammasrihma vahetuse üle kurta ei saa. Aga tehti ka hinnapakkumine tööde kohta, mis oleks vaja teha – 15 000 krooni. Kuna mul on niinimetatud harjutamise auto, olin paanikas. Asja­olu võimendas veel fakt, et ülevaatus oli nädala pärast tulemas. Ülevaatusel  tuli välja, et autol on kõik perfektne. Ainuke asi, mille kohta tehti märkus, oli tagumine kojamees.

Klient võitis kohtus

Töö sisuks oli juhipoolse küljepeegli korpuse vahetus, vanalt korpuselt peegliklaasi eemaldamine ja selle paigaldamine uude korpusesse. Protseduuri käigus sai kannatada isetumenev peegliklaas. Remondifirma keeldus kompenseerimast. Kirjutasin arvele omapoolse reklamatsiooni, et sellega on mulle tekitatud kahju ja et kui sai selgeks, et peegli­klaas tavalisel moel ei eemaldu, oleks tulnud edasised tegevused kliendiga kooskõlastada. Palusin asendada lõhutud klaas. Firma keeldus. Andsin asja kohtusse, kohus tegi tagaselja minu kasuks otsuse. Iseenesest oleks remondifirma võinud peegliklaasi romulast kasutatuna soetada ja see oleks läinud maksma u 1000 krooni, nüüd läks lugu neile maksma 8000 krooni.

Kokkuhoid 5000 krooni

Peugeot Partneril (2006) kolises midagi esisillas. Viisin auto Viimsis töökotta. Auto tõsteti üles ja meister räägib, et vaja vahetada rooliotsad, šarniirid koos õõtshoobadega ja kondid. Koos reguleerimisega maksab 5500 krooni. Öeldi, et muidu ohtlik sõita. Läksin muserdunult koju ja mõtlesin, mida teha, otsustasin minna Tallinnas Renneksisse ja öelda lihtsalt, et esisillas on kolin. Küm­ne minutiga selgus seal, et juhipoolne kont on läbi. Jupp läks 305 ja töö 200 krooni. Kolksu enam ei ole ja teisi vigu ei leitud.

Kokkuhoid ja ajavõit

Selle aasta kaunil, aga külmal veebruarikuu õhtul otsustas minu Mazda 626 salongikütte ventilaator oma töö lõpetada. Viisin remonti. Tööde lehele võeti telefoninumber ja lubati kohe helistada, kui rike leitud ja asi parandatud. Aga telefon ei helisenud. Närv ei pidanud vastu ja valisin ise hoolduse numbri. Vastas väga sõbraliku häälega meesterahvas, et meister tegeleb hetkel veel minu autoga ja helistab kohe tagasi. Aga võta näpust. Otsustasin siis ise uuesti helistada ning sain teada, et viga on leitud.

Selgus, et uue relee peab Soome laost tellima, maksab üle tuhande krooni ja kohale peaks jõudma nädala pärast.

Vea otsimise eest kasseeriti 500 krooni, kusjuures oli kirjas ka kaitsmete kontroll, aga üks kaitse oli ikka puudu. Helistasin uude kohta – Mazda Abisse.

Seal paluti kohale sõita ja lubati asja uurida. Ja oh imet – garaaži sõitmata, sealsamas maja ees, ajas üks meistrimees käe kõrvalistuja jalgade juures oleva polstri taha ja võttis välja ühe relee. Käis korra sees ära, pani uue relee asemele ja ütles, et mine maksa 150 krooni ära.

Natuke kõver plokikaas

Aasta tagasi ostsin 1996. aasta Volvo V40. Probleem oli jahutusvedeliku kadumisega. Tallinna esinduses tehti 1000 krooni eest diagnostikat, väideti, et viga on radiaatoris. Vahetati vigane radiaator välja, paigaldati uus termostaat ja küsiti umbes 8500 krooni. Jahutusvedelik kadus aga edasi. Läksin uue töömehe juurde, kes leidis vea diagnostikata – plokikaas oli kõver. Re­mont maksis 7000 krooni.