Loading

Diagnostika

Auto töös rikete ilmnemisel on kõige olulisem õige diagnoos st.õigete mittekorrektselt töötavate andurite või täiturseadmete (mehhanismide) leidmine. Ei piisa üksnes veakoodide lugemisest ja detailide vahetamisest. Eelnev jutt tähendab „maakeeli” näiteks seda, kui diagnostika näitab viga õhulugejas ei ole vaja alati vahetada õhukoguse lugejat, vaid seda võib mõjutada hoopis mõni teine auto osa või on rike tingitud millestki muust. Kuid peab ka arvestama asjaoluga ,et tuntava vea ilmnemisel on mõnikord vaja välja vahetada või remontida mitu auto detaili. Iga kord seda kõike teha polegi nii kerge. Korralikuks diagnostikaks on vaja erinevaid diagnostikaseadmeid ,teadmisi süsteemide tööpõhimõtetest ja väga palju kogemusi. Dieselland service töökodades on olemas Bosch, Denso, Delphi süsteemide original diagnostikaseadmed ,töötajatel teadmised ja uusi kogemusi kogutakse iga päev.

Mootori juhtimine: 

G70- õhukoguse mõõtja (õhukoguse lugeja), G28- mootori pöörete andur, G40- nukkvõlli pöörete andur, G79- gaasipedaali andur (sisaldab F8- kikdown lüliti ja F60- tühipöörete lüliti), G62- jahutusvedeliku temperatuuri andur, G71- ja G72 – sisselaske kollektori rõhu-ja temperatuuri andur (turbo rõhu andur) , F- siduripedaali lülitus andur (F36), F47- piduripedaali andur, G81- kütuse temperatuuri andur, F96- altimeter (kõrguse mõõtja merepinnast ehk välisõhu rõhk), J284- mootori juhtplokk, G104- ABS jutplokk, J217- automaatkasti juhtplokk, J52- ja Q6- eelsüüteküünlad ja juhtplokk, N240-N244 pumppihustite elektromagnetklapid, K29- eelsoojenduse kontrollamp, N18- EGR juhtklapp, N75- turbo juhtklapp, N239- sisselaskekollektori sulguri juhtklapp, J445- jahutuspumba relee, V166- lisajahutuspump. Juhtplokid jagavad omavahel infot CAN liini kaudu.